Garanţie si Retur
Politica de retur
Retur pentru produsele aflate în perioada de garanție legală:
1. Produsele care beneficiaza de garantie, legislatie:
Condiţiile de garanţie sunt acordate de către SC TATU ROYAL SRL în conformitate cu Legea nr. 449/ 2003 - privind vânzarea de produse și garanțiile asociate, Ordonanța nr. 21/ 1992 - privind protecția consumatorilor și Legea nr. 363/2007 - privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților Legea nr. 296/2004 - privind Codul consumului.
2. Garanția legală de conformitate pentru magazinul nostru online:
Conform legislației privind drepturile consumatorilor, toți clienții noștri, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice, beneficiază de garanția legală de conformitate la produsele achiziționate din magazinul nostru online.
3. Ce înseamnă garanția legală de conformitate?
Garanția legală de conformitate este o protecție acordată clienților pentru a asigura că produsele achiziționate sunt conforme cu contractul de vânzare-cumpărare și că prezintă caracteristicile specifice specificate de noi, ca vânzători.
4. Ce drepturi oferă garanția legală de conformitate?
În cazul în care un produs are o lipsă de conformitate, adică este defect sau nu corespunde caracteristicilor specificate, clienții noștri au dreptul să solicite remedierea problemei în următoarele moduri:
- Repararea produsului
- Înlocuirea produsului cu unul nou și conform
- Restituirea sumei plătite pentru produsul respective
- Cumpărătorul este obligat să demareze procedura de reclamaţie prin anunţarea defecţiunii/lor către Vânzător în termen max. 24 ore de la sesizare. Atenție: trebuie să anexați factura, dovada de plată, precum și poze cu produsul și defectul sesizat.
5. Cum poate fi exercitat dreptul la garanția legală de conformitate?
Pentru a exercita drepturile în cazul unei lipsă de conformitate, clienții noștri trebuie să ne contacteze în termenul legal prevăzut de legislația în vigoare și să ne informeze cu privire la problema întâmpinată. Vom lua măsurile necesare pentru a remedia situația cât mai rapid și eficient posibil.
Rețineți că garanția legală de conformitate nu acoperă daunele cauzate de uzura normală, nerespectarea instrucțiunilor de utilizare, manipularea necorespunzătoare sau alte circumstanțe neprevăzute.
În concluzie, ne angajăm să respectăm legislația privind drepturile consumatorilor și să oferim clienților noștri servicii de calitate, asigurându-ne că produsele achiziționate din magazinul nostru online sunt conforme cu contractul de vânzare-cumpărare și caracteristicile specificate.
Echipa noastră este disponibilă să răspundă la orice întrebări și să ofere asistență în privința garanției legale de conformitate sau a altor aspecte legate de produsele noastre.
Răspunderea SC Tatu Royal SRL pentru produsele de folosință îndelungată achiziționate de către persoanele fizice de pe site-ul nostru sau din magazinele noastre este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 an, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul se reduce la această durată.
6. Termen de remediere , raspundere si solutionare a reclamatiilor:
În cazul în care un produs achiziționat din magazinul nostru online prezintă o lipsă de conformitate, ne angajăm să rezolvăm prompt și eficient problema, în concordanță cu legislația în vigoare.
- Reparare și înlocuire: Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator. Durata acestei perioade va fi determinată având în vedere natura produselor și scopul pentru care consumatorul a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită pentru reparare sau înlocuire nu va depăși, pentru persoanele fizice, 60 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. In cazul in care se doreste sa fie inlocuit un produs ce nu se regaseste pe stoc, se va astepta termenul intrarii in stoc a produsului.
- Evaluarea proporționalității și fezabilității: O măsură reparatorie va fi considerată disproporționată dacă impune vânzătorului costuri nerezonabile în comparație cu o altă măsură reparatorie. În evaluarea proporționalității, se vor lua în considerare următoarele aspecte: a) Valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate; b) Importanța lipsei de conformitate pentru utilizarea normală a produsului; c) Existenta unei alte măsuri reparatorii care ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
- Imposibilitatea măsurii reparatorii: O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Astfel, SC Tatu Royal SRL își rezervă dreptul de alegere a modalității de soluționare a reclamației conform legislației în vigoare și acordă un termen de rezolvare a reclamației de 60 zile pentru persoane fizice și de 90 de zile pentru persoane juridice. În cazul în care SC Tatu Royal SRL consideră necesară o deplasare la fața locului pentru a evalua produsul, clientul este obligat să asigure posibilitatea angajatului SC Tatu Royal SRL de a inspecta produsul în ziua și ora comunicată, în caz contrar se consideră că se renunță la reclamație.
7. Modalitatea de solutionare a reclamatiei:
În cazul în care există o sesizare privind lipsa conformității produsului, următoarele opțiuni de rezolvare sunt disponibile pentru consumator:
Reparare gratuită sau înlocuire:
Consumatorul are dreptul să solicite vânzătorului să aducă produsul la conformitate prin reparare sau înlocuire, fără niciun cost suplimentar, în conformitate cu termenii și condițiile specificate în certificatul de garanție.
Reparare ca primă opțiune:
În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita în primul rând repararea produsului, fără costuri suplimentare.
Înlocuire:
În situația în care repararea este imposibilă sau disproporționată, consumatorul are dreptul să solicite înlocuirea produsului cu unul identic sau echivalent, fără costuri suplimentare.
Excepții:
Totuși, există cazuri în care repararea sau înlocuirea pot să nu fie acoperite de garanție:
a) Dacă lipsa de conformitate nu este reală și se datorează exploatării sau întreținerii incorecte a produsului, costurile de reparare și înlocuire vor fi suportate integral de către client, inclusiv contravaloarea pieselor înlocuite și manopera de constatare, reparație și cheltuielile de deplasare la intervenție.
b) Dacă defectul reclamat nu se confirmă în urma verificării, costurile de transport și diagnosticare vor fi suportate integral de către client.
În toate cazurile, SC Tatu Royal SRL va asigura o soluționare promptă și eficientă a sesizărilor, respectând legislația în vigoare și drepturile consumatorilor. Clientul este încurajat să comunice cu departamentul de asistență clienți pentru a obține toate informațiile necesare privind procesul de rezolvare a sesizării și pentru a evita neînțelegerile sau confuziile.
8. Excluderea garanției:
- Deteriorari termice, mecanice si plastice ale produsului datorate accidentelor, vibratiilor, intemperiilor, neglijentei in utilizare sau a altor factori independent de Producator, Efecte mecanice exterioare asupra produselor
- Utilizarea produsului in conditii neadecvate (ex. Tensiune de alimentare necorespunzatoare, impamantare inexistenta sau gresita, conectare la PC fara impamantare, actiuni ale substantelor chimice, noxe, fum, praf sau umiditate etc.)
- Utilizarea produsului in aplicatii ce necesita performante si calitati, altele decat cele oferite de clasa si scopul pentru care acest produs este destinat sau in afara specificatiilor sale tehnice
- Deteriorări sau defecte rezultate din transport, montaj și depozitare incorectă.
- Nerespectarea instructiunilor de utilizare sau instalare prevazute in manualul produsului
- Decolorări sau ruginiri rezultate din contactul cu apă reziduală sau de scurgere, sau din cauza mediului ambiant cu prezența substanțelor chimice agresive
- Schimbarea starii originale a produsului prin interventii neautorizate
- Reparatiile necesare pentru remedierea defectelor aparute ca urmare a motivelor de excludere din garantie nu vor fi executate de societatea SC Tatu Royal SRL
9. Intervenția străină asupra produselor:
Este interzisă intervenția străină asupra produselor. SC Tatu Royal SRL nu va fi răspunzătoare pentru costurile solicitate de reclamant sau de părțile terțe care au intervenit sau vor interveni asupra produselor pentru remedierea defectelor acestora, cu excepția cazului în care acest lucru este autorizat în mod specific și în scris de către SC Tatu Royal SRL înainte de efectuarea oricărei astfel de lucrări.
Exemple de cazuri de excludere garanție:
a) Deformări cauzate de contactul cu agenți de coroziune (acizi, excremente de animale/păsări, pământ, cupru, beton umed, mortar, vopsea, sare etc).
b) Deformări cauzate de depozitarea produselor în condiții necorespunzătoare, cum ar fi spații neaerisite, neacoperite sau în contact permanent și prelungit cu apa.
c) Deformări sau defecte cauzate de debitarea produselor cu disc abraziv sau alte scule pentru tăiere care produc încălzirea locală a produsului prelucrat și/sau particule de metal topit.
d) Deformări sau deteriorări rezultate în timp, cum ar fi schimbarea culorii/texturii produselor.
e) Defecte vizibile reclamate după recepția produselor.
f) Deformări, deteriorări sau defecte cauzate de condiții extreme ale vremii sau cazuri de forță majoră.
10. SC Tatu Royal SRL este obligată să se limiteze la condițiile de garanție primite de la producătorii de ansambluri și subansambluri folosite în confecționarea produselor și nu își asumă răspunderea pentru beneficiile nerealizate (pierderi de profituri), daune morale sau alte prejudicii în urma defectelor produselor, ci doar obligația de a respecta condițiile de acordare a garanției specificate în termenii și condițiile de garanție. Acțiunile SC Tatu Royal SRL pentru acordarea garanției se limitează la repararea sau înlocuirea produselor defecte în perioada de garanție, în limita valorii de achiziție a produselor sau în returnarea contravalorii produselor defecte.
CERTIFICAT DE GARANTIE
SC TATU ROYAL SRL
Sediu social:
Chitila, judet Ilfov
strada Aurel Vlaicu nr. 4, cod postal 077045
Produs: …………………………………………………………………………………………………………………..
Nr. Factura/Chitanta sau Bon fiscal.............................................................................
Vanzator.......................................................Data vanzarii:........................................... Adresa:..........................................................Telefon:.....................................................
Durata medie de utilizare este de 10 ani, cu conditia respectarii instructiunilor de utilizare si montaj si a efectuarii interventiilor tehnice numai de catre personalul autorizat.
Garantia se acorda conform prevederilor Legii 140/2021 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si OG 21/1992, republicata,privind protectia consumatorilor. Prezentul certificat de garantie respecta drepturile conferite prin lege consumatorului, conform prevederilor Ordonantei nr 21/1992 privind protectia consumatorilor si legea 363/2007privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor, legea 296/2004 privind codul consumului. Conditiile de garantie oferite in acest certificat nu afecteaza drepturile legale ale consumatorului.
CONDITII DE GARANTIE
▫ Termenul de garantie incepe de la data vanzarii produsului si este de 1 an pentru persoane Juridice si 2 ani pentru persoane Fizice.
▫ Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta in momentul cand a fost livrat produsul.
▫ In cadrul termenului de garantie se asigura remedierea gratuita a defectelor aparute si reclamate de cumparator sau inlocuirea produsului cu altul similar in maxim 30 zile.
▫ In cazul solicitarilor de reparatii in garantie, cumparatorul va trebui sa se prezinte cu produsul insotit de certificatul de garantie si factura/chitanta sau bonul fiscal la unitatea de unde a achizitionat produsul, sau sa-l trimita prin curier, avand grija sa fie ambalat corespunzator pentru a nu I se afecta starea la transport.
▫ In cazul remedierii produsului, durata termenului de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la data la care cumparatorul a reclamat defectarea produsului si pina la data repunerii acestuia in stare de functionare.
▫ Cumparatorul are obligatia respectarii instructiunilor de utilizare si montaj.
▫ Cumparatorul are obligatia de a anunta lipsa din colet a unei componente inainte de utilizarea acestora. Continutul coletului, etichetele, documentele de transpot trebuie pastrate in aceeasi stare in care au fost primite, in vederea verificarii.
▫ Garantia se refera la defectele rezultate din eventuale vicii ascunse ale produsului, imposibil de detectat la momentul vanzarii si nu se extinde asupra partilor casabile care pot suferi deteriorari din cauza utilizarii necorespunzatoare.
▫ Deteriorarile de genul zgarieturilor, indoiturilor sau rupturilor elementelor demontabile, nedemontabile sau accesoriilor, observabile in momentul achizitionarii, dar care sunt reclamate ulterior, nu fac obiectul garantiei.
PIERDEREA GARANTIEI Garantia se pierde in oricare din urmatoarele situatii:
▫ Nerespectarea, la solicitarea reparatiilor in garantie a facturii/chitantei sau a bonului fiscal impreuna cu prezentul certificat de garantie stampilat , semnat si completat.
▫ Nerespectarea de catre cumparator a conditiilor de transport, manipulare, depozitare, utilizare si intretinere precizata in instructiunile care insotesc produsul la livrare si de care cumparatorul a luat cunostinta.
▫ Incredintarea produsului spre a fi reparat altor persoane/ firme neautorizate si nerecunoscute de producator.
▫ Constatarea de catre persoanele autorizate ale vanzatorului a faptului ca defectul reclamat este din vina cumparatorului ( produsul prezinta urme vizibile de lovituri, sparturi, rupturi sau alte semne de deteriorare cauzate de utilizare/ intretinere necorespunzatoare).
Cumparatorul declara faptul ca a luat la cunostinta si a acceptat toate clauzele de garantie, modalitatile de intretinere - reparare-inlocuire.
Semnatura Cumparator Semnatura si stampila Vanzator
REPARATII EFECTUATE IN GARANTIE
Defectul sesizat …………………………………………………………
Data primirii pentru reparatie …………………………………….
Data restituirii produsului……………………………………………
Semnatura cumparatorului la ridicare …………………